The Spanish Lounge chair (Fotel Hiszpański) efektowny fotel Fredericia

Zapytaj o produkt

Børge Mogensen

produkt wykonany na zamówienie

Skórzany fotel The Spanish Lounge Chair (Hiszpański) duńskiej marki Fredericia to ikona designu. Projekt Børge Mogensena z 1958 roku.

Fotel Hiszpański ma dość silną prezencję dzięki solidnej dębowej konstrukcji i mocnej, wysokiej jakości skórze. Z czasem, w miarę rozszerzania się skóry, regulowane paski można dociągnąć.

 

Fredericia to rodzinna firma projektowa założona w 1911 roku, zrodzona z dumy z duńskich tradycji rzemieślniczych, perfekcji i piękna. Ich pasją jest tworzenie nowoczesnych oryginałów zakorzenionych w duńskim dziedzictwie i odpowiednich dla globalnej publiczności.

Więcej szczegółów

19 815 zł 19 815 zł

Zaprojektowane przez Børge Mogensena dla Fredericii, innowacyjny fotel hiszpański inspirowany jest tradycyjnym stylem domku myśliwskiego.

Zachęcający hiszpański fotel, charakteryzujący się mocną drewnianą konstrukcją i wytrzymałym skórzanym siedziskiem, wykonany z doskonałych naturalnych materiałów. Czerpiąc inspirację z tradycyjnych krzeseł innych kultur, fotel szczyci się połączeniem wybitnych cech ruchów Windsor i Shaker. Zapewniając uspokajające i odprężające wrażenia podczas siedzenia, niezwykle wszechstronny i efektowny fotel jest orędownikiem wizualnego spokoju, prezentując proste linie i geometryczną precyzję z rustykalną elegancją. Fotel Spanish Chair to nowoczesny klasyk o trwałym charakterze, który wnosi piękno do każdego wnętrza.

Jeden z najbardziej znanych projektów Mogensena, odzwierciedla jego wyjątkowe podejście do nowoczesności.

The Spanish Chair jest dostępny w trzech kolorach skóry.

szerokość82,5 cm
głębokość60 cm
wysokość67 cm
wysokość siedziska33 cm
siedziskoskóra naturalna
stelażdąb
markaFredericia
designBørge Mogensen

Spanish Chair modele 3D

Modele 2D/3D fotela Spanish Chair marki Fredericia.

Pobierz (164.4k)

Børge Mogensen

Børge MogensenBøge Mogensen był jedną z najważniejszych postaci pokolenia projektantów mebli, którzy spopularyzowali duńskie wzornictwo na całym świecie. Wraz z Arne Jacobsenem i Hansem Wegnerem, Mogensen sprawił, że duńskie projekty mebli zyskały międzynarodowe uznanie, a jego proste i funkcjonalne meble przez ponad pół wieku cieszyły się ogromną popularnością na całym świecie.

 

Mogensen stworzył wiele projektów mebli i prawie co rok pokazywał je na Wystawie Cechu Kopenhaskich Stolarzy Artystycznych. W latach 40. był on także szefem działu projektowania mebli w Danish Cooperative Wholesale Society. Jego meble, w których wyraźnie widać było to, że szkolił się na tradycyjnego rzemieślnika, były wysoko cenione przez klientów, którzy nie zaczęli jeszcze interesować się modernizmem i wpływem, jaki miał on na meble i sztukę dekoracyjną. Mogensen zadowalał sceptyków klasycznymi projektami, ale od samego początku tradycyjne formy subtelnie wzbogacał o nowe pomysły. W 1945 r. zaprojektował sofę ze skórzanymi wiązaniami, które pozwalały na opuszczanie jej boków. W zaprojektowanym w 1949 r. krześle, które krytycy określili jako „wzór dla krzeseł przyszłości“ wykorzystał zaokrąglone, lekko opadające oparcie, które wzdłuż kręgosłupa było wycięte w kształcie organicznej kropli rosy. W zaprojektowanym na wystawę stolarzy artystycznych wnętrzu połączył duński dąb ze skórzanymi obiciami oraz łupkowymi płytkami w sposób, który był przykładem nowego połączenia materiałów. Komplet mebli do pokoju rodzinnego „Właśnie tu mieszkamy“ [ang. "This is Where We Live"] zaprojektował w 1953 r., wykorzystuje nową koncepcję pokoju dziennego, w którym znajduje się stół warsztatowy oraz stół do szycia, co miało zachęcać członków rodziny do uczestniczenia w wielu czynnościach jednocześnie.

 

Przed końcem dekady Mogensen ponownie zaczął wykorzystywać bardziej prosty funkcjonalizm, który Klaus Meedom, pisząc o wystawie stolarzy artystycznych, określił jako „tak surowy, że sam musi łamać własne zasady, aby móc swobodnie oddychać“. Przeprojektowany fotel hiszpański z 1959 r. był chwalony za swoją elegancję i wykorzystane materiały. W 1959 r. zaprojektował komplet prostych, solidnych i skromnych mebli do nadmorskiego domku, w 1960 r. komplet składający się z tradycyjnego dębowego stołu i krzesła, a w 1962 r. komplet z sosnowego drewna do umeblowania „gabinetu męża“. Mogensen współpracował często także z tkaczką Lis Ahlmann pracując nad projektami tkanin, a po śmierci Klinta w 1954 r. zajął jego miejsce jako projektant w Duńskim Muzeum Sztuki Dekoracyjnej.

Brak komentarzy do tego produktu.

Napisz opinię

Napisz opinię

30 Inne produkty w tek kategorii