Hunting Chair synonim duńskiego wzornictwa kultowy ekskluzywny fotel Fredericia

Zapytaj o produkt

Børge Mogensen

produkt wykonany na zamówienie

Zaprojektowany po raz pierwszy w 1950 roku przez Børge Mogensena, fotel myśliwski łączy oszałamiająco wyeksponowaną ramę z litego drewna z luksusowym skórzanym siedziskiem.

Fotel jest produkowany do dziś w swojej pierwotnej wersji ze skóry naturalnej i drewna dębowego.

  

Fredericia to rodzinna firma projektowa założona w 1911 roku, zrodzona z dumy z duńskich tradycji rzemieślniczych, perfekcji i piękna. Ich pasją jest tworzenie nowoczesnych oryginałów zakorzenionych w duńskim dziedzictwie i odpowiednich dla globalnej publiczności.

Więcej szczegółów

25 742 zł 25 742 zł

Skórzany fotel The Hunting Chair duńskiej marki Fredericia to ikona designu z 1950 roku.

Fotel Hunting to jeden z najbardziej przyciągających wzrok projektów Mogensen. Patrząc z boku, najbardziej godne uwagi w krześle jest ostre ukośne nachylenie od krawędzi przedniego siedzenia, mierzone zaledwie 30 cm nad podłogą. Ogólny wygląd i logiczna konstrukcja zostały zainspirowane średniowiecznymi hiszpańskimi meblami andaluzyjskimi, do czego Mogensen powracał raz za razem, co widać w jego późniejszym rozwoju The Spanish Chair.

Hunting jest synonimem duńskiego wzornictwa i łatwo zajmuje jego miejsce jako jeden z najbardziej kultowych mebli w historii duńskiej architektury meblarskiej. Jego wyjątkowy charakter osiągnął międzynarodowy status, wtapiając się w jedne z największych i najbardziej luksusowych domów na świecie i pomagając umieścić Børge Mogensen, a nie tylko duński design, na mapie świata.

Fotel został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na Cabinetmakers' Guild Furniture Exhibition w 1950 roku, gdzie było częścią kolekcji o nazwie „The Hunting Lodge”. Tutejsze meble były pierwszymi, w których Mogensen eksperymentował z połączeniem solidnej drewnianej ramy i rozciągniętej skóry, inspirowanej tradycyjnymi hiszpańskimi krzesłami mauretańskimi. Połączył ten hiszpański tradycjonalizm z własnym duńskim wzornictwem, pod wpływem funkcjonalizmu, co doprowadziło do przeprojektowania proporcji krzesła, w wyniku czego powstały Hunting Chair i Spanish Chair.

Wystające podłokietniki ułatwiają wstawanie z głębokiego siedziska. W przeciwieństwie do „krzesła hiszpańskiego”, „fotel myśliwski” jest idealne do nieprzerwanego relaksu, w spokojnym i zrelaksowanym otoczeniu. Siedzisko i oparcie wykonano z grubej skóry, zapinanej na widoczne mosiężne klamry, dzięki czemu widz może obserwować całą konstrukcję mebla, nie ukrywając przy tym niezwykłych detali.

„Krzesło myśliwskie” jest wykonane z najlepszych materiałów, od elementów z drewna dębowego po mosiężne sprzączki i skórę garbowaną roślinnie, która do dziś jest garbowana zgodnie z tradycyjnymi metodami w północnej Szwecji. To skupienie się na jakości materiałów pomaga zapewnić mebel, który może być kochany przez dziesięciolecia, a z biegiem lat zyskuje osobliwą patynę, która dodaje charakteru i osobowości każdemu meblowi.

Kultowy eksponat, który z pewnością zajmie centralne miejsce w przestrzeni wewnętrznej, fotel myśliwski jest uderzającym ucieleśnieniem ponadczasowego charakteru pracy z naturalnymi materiałami w projektowaniu.

The Hunting Chair jest dostępny w kilku wariantach lakierów do drewna i rodzajów skóry, które można łączyć zgodnie z własnymi życzeniami. Jeżeli chcieliby Państwo zaprojektować własny mebel, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

szerokość70,5 cm
głębokość87 cm
wysokość67 cm
wysokość siedziska28 cm
siedziskoskóra naturalna
stelażdąb
markaFredericia
designBørge Mogensen

Hunting Chair modele 2D / 3D

Modele 2D / 3D fotela The Hunting Chair duńskiej marki Fredericia.

Pobierz (215.28k)

Børge Mogensen

Børge MogensenBøge Mogensen był jedną z najważniejszych postaci pokolenia projektantów mebli, którzy spopularyzowali duńskie wzornictwo na całym świecie. Wraz z Arne Jacobsenem i Hansem Wegnerem, Mogensen sprawił, że duńskie projekty mebli zyskały międzynarodowe uznanie, a jego proste i funkcjonalne meble przez ponad pół wieku cieszyły się ogromną popularnością na całym świecie.

 

Mogensen stworzył wiele projektów mebli i prawie co rok pokazywał je na Wystawie Cechu Kopenhaskich Stolarzy Artystycznych. W latach 40. był on także szefem działu projektowania mebli w Danish Cooperative Wholesale Society. Jego meble, w których wyraźnie widać było to, że szkolił się na tradycyjnego rzemieślnika, były wysoko cenione przez klientów, którzy nie zaczęli jeszcze interesować się modernizmem i wpływem, jaki miał on na meble i sztukę dekoracyjną. Mogensen zadowalał sceptyków klasycznymi projektami, ale od samego początku tradycyjne formy subtelnie wzbogacał o nowe pomysły. W 1945 r. zaprojektował sofę ze skórzanymi wiązaniami, które pozwalały na opuszczanie jej boków. W zaprojektowanym w 1949 r. krześle, które krytycy określili jako „wzór dla krzeseł przyszłości“ wykorzystał zaokrąglone, lekko opadające oparcie, które wzdłuż kręgosłupa było wycięte w kształcie organicznej kropli rosy. W zaprojektowanym na wystawę stolarzy artystycznych wnętrzu połączył duński dąb ze skórzanymi obiciami oraz łupkowymi płytkami w sposób, który był przykładem nowego połączenia materiałów. Komplet mebli do pokoju rodzinnego „Właśnie tu mieszkamy“ [ang. "This is Where We Live"] zaprojektował w 1953 r., wykorzystuje nową koncepcję pokoju dziennego, w którym znajduje się stół warsztatowy oraz stół do szycia, co miało zachęcać członków rodziny do uczestniczenia w wielu czynnościach jednocześnie.

 

Przed końcem dekady Mogensen ponownie zaczął wykorzystywać bardziej prosty funkcjonalizm, który Klaus Meedom, pisząc o wystawie stolarzy artystycznych, określił jako „tak surowy, że sam musi łamać własne zasady, aby móc swobodnie oddychać“. Przeprojektowany fotel hiszpański z 1959 r. był chwalony za swoją elegancję i wykorzystane materiały. W 1959 r. zaprojektował komplet prostych, solidnych i skromnych mebli do nadmorskiego domku, w 1960 r. komplet składający się z tradycyjnego dębowego stołu i krzesła, a w 1962 r. komplet z sosnowego drewna do umeblowania „gabinetu męża“. Mogensen współpracował często także z tkaczką Lis Ahlmann pracując nad projektami tkanin, a po śmierci Klinta w 1954 r. zajął jego miejsce jako projektant w Duńskim Muzeum Sztuki Dekoracyjnej.

Brak komentarzy do tego produktu.

Napisz opinię

Napisz opinię

30 Inne produkty w tek kategorii